تبلیغات
دبیرستان غیردولتی شهید مدرس
 
 
 

تکنیک هایی برای کاهش استرس (قسمت دوم)

نویسنده : مجتبی مسعودی | تاریخ : 08:49 ق.ظ - پنجشنبه 24 فروردین 1396


تکنیک هایی برای کاهش استرس (قسمت دوم)
با ادامه معرفی تکنیک هایی برای کاهش استرس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

موارد استرس زا را با مشخص کردن حریمی خاص از بین ببرید

اغلب ویژگی هایی که شما را تبدیل به یک دوست خوب، همکار خوب، یا هم گروهی خوب می کند باعث اضافه کردن سطح استرس شما می شوند. شاید شما از آن دسته از آدم هایی هستید که همواره به درخواست های رییس یا دوست یا هم گروهی خود برای انجام کار جدید "بله" می گویید باشید. بعد زمانی که با واقعیت روبرو می شوید، از عمق وجود خود احساس ناراحتی می کنید. اگر این مورد برای شما پیش آمده است، شاید نیاز داشته باشید تا حریمی خاص را برای خود مشخص کنید.

تا به همین جا نیز ممکن است مسئولیت های خیلی زیادی را بر دوش داشته باشید. باید یاد بگیرید که مسئولیت بیشتری را به خود تحمیل نکنید و وعده هایی را که نمی توانید به آن ها عمل کنید، ندهید. محترمانه و مودب برخورد کنید، اما بگویید، "نه". باید به ملاحظاتی که دیگران ممکن است به حجم کاری شما داشته باشند توجه کنید. اگر در مورد زیاد شدن حجم کاری یا مسئولیت های شخصیتان صحبت می کنند، باید لحظه ای صبر کنید و این نظرات را صادقانه و بدون اینکه به خود اجازه دهید که عصبانی شوید یا اینکه دچار خود انتقادی شوید آن ها را بررسی کنید. فهمیدن اینکه نظرات آن ها چه معنایی دارند، می تواند چشمان شما را نسبت به وضعیت حقیقی تان روشن کند. اکثر مردم برای نگاه به وضعیت خود از بیرون و دیدن وضع زندگی خود از دید دیگران دچار مشکل هستند.

زمان خود را مدیریت کنید

جلوتر فکر کردن و برنامه ریزی برای کاهش استرس برای سلامتی مفید است. باید سعی کنید تا نسبت به اتفاقات پیش رو هشیار باشید. اگر هفته ی پر استرسی پیش رو دارید، آیا بهتر نیست که قدمی برای آمادگی در برابر آن بردارید تا اینکه دل به دریا بزنید و در طول مسیر رنج ببرید؟ یک راه برای مدیریت زمان مشخص کردن اولویت هاست. می توانید لیستی از کار های مورد نظر تهیه کنید و در ابتدا زمانی را برای کار کردن بر روی اولویت های بالاتر برنامه ریزی کنید. همواره مهم ترین کار هایتان را به این روش می توانید انجام دهید، و استرسی را که در طول انجام آن ها حس می کنید، کنترل کنید.

رژیم غذایی سالمی داشته باشید

اگر مثل اکثر مردم باشید، ممکن است غذای محبوبی و آرام بخشی داشته باشید که زمان استرس به خوردن آن روی می آورید. ممکن است شکلات، چیپس، یا همبرگری آب دار باشد، به احتمال بسیار زیاد این غذا ها غیر سالم و دارای چربی، شکر یا نمک بالا هستند. غذای آرام بخش شما برای سلامتی تان مضر است.

تحقیقات نشان می دهند که رژیم غذایی سالم می تواند استرس را کاهش دهد. خوراکی آرام بخش شما ممکن است معکوس عمل کند، و باعث شود حال شما بدتر شود. دست کشیدن از خوراکی آرام بخش می تواند باعث بهتر شدن شما شود.

ورزش کنید

پزشکان همواره بیان می کنند که ورزش کردن باعث کاهش استرس می شود. تمرینات هوازی مانند دویدن، شنا کردن یا راه رفتن سریع به مدت 20 دقیقه یا بیشتر می تواند باعث کاهش سطح استرس شما شود. خوب فکر کنید، آیا نمی توانید 20 دقیقه از روز خود را به این کار اختصاص دهید، حتی یک راه رفتن ده دقیقه ای ساده می تواند کار ساز باشد. حرکت یوگا و غیر هوازی مانند حرکات کششی می توانند با القای حس آرامش بخش باعث کاهش استرس شوند.

نرمش کردن باعث می شود توجه شما از علت استرس برداشته شود. ورزش باعث کاهش آزار احساسی شده و تمرکز را تقویت می کند و به طور کلی حسی آرامش بخش به شما اعمال می کند. این را می دانید که باید ورزش کنید. پس، زمانی که واقعا دارید ورزش می کنید، احساس غرور می کنید، و این دارای اثر جانبی مثبتی برای افزایش اعتماد به نفس شما دارد. ورزش کردن همچنین باعث می شود امراض احتمالی که در کمین شما هستند و با استرس مزمن بدتر می شوند – مانند بیماری های قلبی – از شما دور شوند.

شروع و ادامه دادن یک روتین ورزشی دشوار است، به خصوص اگر تحت فشار و استرس باشید. زمان گذاشتن برای یک عادت ورزش می تواند به شما در کنترل استرس کمک کند و همچنین برای سلامتی عمومی شما بسیار خوب است.

روابط اجتماعی برقرار کنید

این را می دانید که صحبت کردن در مورد مشکلات خود با فردی که به او اطمینان دارید کمک می کند تا فشار روحی شما تخلیه شود و ممکن است در حل این مشکلات به شما کمک کند. اما، روابط اجتماعی خود را باید با دقت انتخاب کنید.

یک مهمانی شاد یا زمان های خوش گذرانی احتمالا راه خوبی برای کاهش استرس نیستند. مراقب گروه هایی که با آن ها رابطه دارید باشید. از وضعیت هایی که باعث می شوند احساس ناراحتی کنید یا به سمت عادات ناسالم ترغیب شوید، دوری کنید، چون این ها می توانند باعث افزایش استرس شما شوند.

 

با آرزوی موفقیت





برچسب ها : ریلکسیشن , مدیتیشن , استرس , کاهش استرس , آرامش ,
دسته بندی : آموزش های مفید , مشاوره ,
 

آخرین مطالب

» تکنیک حل مسئله SCAMPER ( یکشنبه 16 اردیبهشت 1397 )
» با ما همراه باشید ... ( یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 )
» آزمایشگاه ( پنجشنبه 10 اسفند 1396 )
» برف بازی ( پنجشنبه 26 بهمن 1396 )
» هرم یادگیری ( شنبه 16 دی 1396 )
» شش دغدغه افراد باهوش ( شنبه 2 دی 1396 )
» جبران کمبود خواب ( شنبه 25 آذر 1396 )
» مراسم روز بزرگداشت حافظ ( شنبه 22 مهر 1396 )
» 12 نکته برای بالا نگه داشتن سطح انرژی ( پنجشنبه 13 مهر 1396 )
» هر هفته، سال نو مبارک !!! ( چهارشنبه 8 شهریور 1396 )
» تله ی ذهنی نسبیت ( دوشنبه 6 شهریور 1396 )
» لیست 100 تایی ( دوشنبه 30 مرداد 1396 )
» عادت "چرا؟" ( دوشنبه 23 مرداد 1396 )
» استراتژی های کاربردی در استفاده از جعبه ی زمان (قسمت دوم) ( یکشنبه 22 مرداد 1396 )
» استراتژی های کاربردی در استفاده از جعبه ی زمان ( چهارشنبه 18 مرداد 1396 )